Thursday, October 01, 2009

daglige ritualer & lagring for vinteren

hva er å nedvurdere, om vurderingsevnen slipper taket
for et mangelfyldig ordforråd?

frokost, oppvåkning./ vekket av gale menn (med stress-grått hår) fra anticimex, anti-veggdyr-bille-firma, skremmende i navnet, bare, som ville lete etter insekter under sengen min, med hodelykt og brekkjern og uteskoene på, og jeg ikledde meg pyjamas så de raskt fôr ut igjen; rare upåkledde menneske klokken tolv om morgenen; og unnskyldte seg ikke engang, mente jeg kunne ha fått med meg krypdyr annetstedsfra, noenstedsfra, evt teltturer med sovepose; javel, sa jeg, jeg har bodd her i treogethalvt år og ikke funnet så mye som en halv kakerlakk, sa jeg, viftet med pyjamasarmene, og de luntet slukøret ut igjen./

frokost, i aktivitet./ "snakke engelsk, lese tysk, pugge italiensk, flørte på fransk, tøyse på svensk", per facebook; som et multikulturelle meg, ihvertfall. og diverse./ hilsener i alle retninger, og refleksjoner i enhver forstand, "mumlet hun åndsfraværende", samt flere (desto mere) fancy formulerings-formularer å hoste opp, skulle, til høyst interne uttrykk, hva mer trenger man. hverdagsligste, antitrivielle, seremonielle hverdag. om ikke konsentrasjon./

kvelds, dempe lysene./ liker å sitte inne i en varm sofa når de regner ute, når man vet at man ikke må gå ut, noensteds, når man kan bli værende innendørs i den kokongen som er omsluttet varmeinnhyllet inneklima, og holde på - dette, og det mykgjørende, bore seg fast til sittestillingen som representerer høsten; murene mot været mot vinteren mot det utsatte utvendige; som representerer stemning, óg i sinnet./ som er - en; intens beskyttelse./

kvelds, neddemping generelt./ david bowie, oprah, ellen, mtv, og "life on mars". kompletterer livet med whiskey, kaffe, og mørk sjokolade. i energi på kopp og fat, som skifter om fra slitt og lat./ &: studenten som leverer studentete og studerer, utenom seg selv, les: universitetet, som knapt kan sies å være meg lenger, men det forhindrer ikke den evig utforskende fra å søke videre viten. eller hur./

1 comment:

Randi said...

teksten blir lettfattelig men samtidig veldig spennende når den formidles på denne måten.