Friday, June 19, 2009

DJ Scara puts a record on

...nok en Madonna-inspirert tittel, endog fra samme sang (!), i den anledning at yours truly lurer på hva hun skal bruke livet sitt til, fortsatt, til stadighet, og i øyeblikket - dette forunderlige øyeblikksvise - lurer på om hun skal forsøke seg som DJ. Nuvel. Og for et par år siden ville jeg bli astronaut. Men jeg har da, i det minste, en voldsom musikkperiode for tiden og har satt meg inn i masse ny musikk(historie) og tilfeldig trivia og dessuten driver jeg og setter sammen en liste over sommerens fineste sanger, utvalgt av meg på meget subjektivt grunnlag, men til et meget profesjonelt sammensatt låtutvalg, som jeg selvsagt har tenkt å dele med dere der ute, til inspirasjon (...) og rent hypotetisk nedlastningsforslag, moglegvis, eller streaming eller kopiering eller lovligere alternativer, som for eksempel innkjøp, for å pleie øregangenes behov for en dose deilig sommerlyd, og litt lettbent dansestemning. Listen er som følger, med muligheter både for endring og utvidelse:

"Guten Tag" - Wir sind Helden
"Summerboy" - Lady Gaga
"In Private" - Dusty Springfield
"Dancing in the Street" - David Bowie & Mick Jagger
"Your Disco needs You" - Kylie Minogue
"Brown Eyes" - Lady GaGa
"I love you" - The Pipettes
"Fight the Feeling" - Texas
"One Wish" - Roxette
"Drück die 1" - Annett Louisan
"Stay Awhile" - Dusty Sprinfield
"Lucky" - Colbie Caillat & Jason Mraz
"Blue Jean" - David Bowie
"I'm Knockin'"- "Whitney Houston
"Mean to Me" - Crowded House
"When Tomorrow Comes" - Eurythmics
"Still in Love with You" - Cher
"Neste Sommer" - deLillos
"Standing in the Way of Control" - Gossip
"The Fear" - Lily Allen
"Broken Dreams" - Phil Manzanera & co
"All Good Things (Come to an End)" - Nelly Furtado

3 comments:

elgen said...

:-O bare en norsk sang!!! så "vg topp 20"-konserten i Oslo på internett. det var greit, har du sett det også? hvis ikke, finner du linken på bloggen min. ;-)

Nissern said...

Og lyden av musikk er som musikk i mine ører.

Anonymous said...

det jeg var ute etter, takk