Saturday, August 08, 2009

kupért elskov.
igjen, man får slik inspirasjon av å kjøre buss. (transportmiddelet som en absolutt nødvendighet, javel, siden man hverken har lapp eller bil - men det skader jo ikke at man får mer ut av turen enn å fraktes hjem et stykke nærmere hjemmet.) det nedenforstående dukket - for eksempel - opp i hodet etter å ha observert ett stykk ungt, meget stilig, diskrét flørtende lesbisk par, vis á vis, på vei hjem fra by'n i går ikveld. (den) dagens desidert søteste.

nye reisende
snur jeg meg:
butte fingerledd i
forsiktig berøring,
harehjertene bevrer
over
en første felles trillekoffert,
som et minste multiplum å enes
gjennom
legger hun øret mot skulderen din og smiler

vekk,
måtte da bare
glane, den gjensidige betraktningen
ut
mot alt
nøder hun seg til å stryke
en negl langsmed din negl,
følger tempoet
med leppene, med befestelsen
av noe knyttet sammen uten andres ord
snudde jeg meg, kanskje
ville jeg ikke sett

**
dessuten - øvrige ting man "digger", som de kule sier nåtildags: bergenske tropenetter. tyske amazon. agent x-9 til frokost. sure sild. kate morton. også rumi, da. kan ikke annet enn å digge rumi. clicky clicky here and there, loads of loving everywhere / summer's over, autumn's here, fandom's bliss will lift your sneer. this dude says: abide!

1 comment:

Randi said...

Og jeg liker det jeg leser og kjenner at poeten er der hun skal være - du skrivende menneske.