Friday, November 24, 2006

Harmonious (?) Harstad & the New Novel

Eller: ting å glede seg til...

Johan Harstad er i full gang med arbeidet på sin nye bok, leser jeg på bloggen hans, O LYKKE!!!, og boken handler, i følge ham selv, om "både om det ene og det andre" - like meddelsom og avslørende som vanlig, med andre ord... Stemingen i boken beskrives som "optimistiske greier", hvoretter følger sitat; "Drop the bomb, exterminate them all". Noe sier meg at Herr Harstad jobber seg til økende frustrasjon? Men ok, han jobber i allefall. Hardt og intensivt, virker det som. Arbeidstittelen er ST04 og "den blir ferdig når den blir ferdig og kommer ut når den kommer ut." Jeg hopper opp og ned uten å lage for mye bråk og rabalder og kommer med like dempede, men særdeles ekstatiske gledeshyl. Håper Yndlingsforfatteren blir fornøyd med resultatet til slutt - og ser frem til å få litt skikkelig, norsk kvalitetslitteratur i hendene igjen. Hurra!

I mellomtiden leses Ambulanse på nytt, for - tja, si det - 6. gang? ...eller noe.

Og som den gode kildekritiker og annen type kritisk røst jeg vitterlig er, må jeg føre opp - kilde: http://www.forfatterbloggen.no/roller/page/harstad

1 comment:

Anonymous said...

Dette er så kjekk lesning at jeg snart ønsker meg et nytt dikt å lese - og en anmeldelse av Lonely Hearts hadde vært på sin plass - siden denne bloggen inneholder slike viktige saker som filmanmeldelser.............Stor hilsen fra Hundevennen