Thursday, February 22, 2007

Skikkelig STARSTRUCK!!!

En utrolig dag.

Fantastisk minikonsert-opplevelse; da jeg og min gode studievenninne Tonje Elin tok oss en tur på Platekompaniet for å nyte en halvtimes intimkonsert med Mr Sondre Lerche, og hans råflinke bandkollega, som dro 4 låter fra sitt nye album "Phantom Punch". Vi hadde de beste plassene av alle, helt forest, og ble nesten døve siden vi stod rett ved siden av den ene høyttaleren...! Så, to meter unna min store helt fikk jeg servert fire kjempebra, tøffe rockelåter; alle potensielt slagermateriale. Han stod såpass nærme at jeg virkelig måtte ta meg sammen for å motstå fristelsen til å bare kaste meg over fyren og gi ham en diger klem. Han er søtere enn søtest. Og gift. Heldige Mona!

Videre; selv om lyden var litt hakkete til tider, viste Sondre seg fra sin mest superproffe side -som den rutinerte artisten han er blitt - og hadde full kontroll hele veien. (Selv om han klarte å erklære "Går alt til hælvete no?" da de fleste apparatene var iferd med å klikke...likevel, alle lo, og spesielt da han like etterpå begynte å fleipe med at var kanskje et godt tidpunkt for å teste ut sin nye karriere som impuls-standupkomiker...! Befriende uformell type! Og Erkebergenser på sin hals, tydeligvis! Yey!) Og etterpå, da fyren hadde signering i annen etasje i samme Platekompanibutikken, fikk jeg heldigvis sagt til ham hvor flink jeg synes han var - på tross av de nevnte problemene! - noe han satte stor pris på å høre. Jeg fikk også fortalt ham at jeg har vært trofast fan i 7 år og digge-digger den utrolige musikken hans. Og berømmelsen har åpenbart ikke gjort ham særlig blasert ennå, for det var et megret smigret fjes som smilte mot begge oss to jentene foran ham og takket hjertelig for komplimentene. Vi fikk personlige hilsener, gratis plakater (signert), han skrev endog bursdagkort til Tonje Elins venninne!! Og da han selv ble oppmerksom på at han ikke hadde skrevet "Til Hilde" på det ene coveret, gjorde han meg faktisk oppmerksom på det og tok seg tid til å signere på nytt. Køen bak meg var lang, for å si det sånn, men han var tålmodig og hilste ordentlig på alle og smilte og det var nok mange som oppdaget ham (også på ny!) i dag. Hvis han fortsetter slik, kan han bli en mest-bestselger! Uten tvil! Jeg mener - hvor mange norske artister holder på denne måten når de er på gratis promotur, selv når de er etablert i New York med Hotel Cæsar-kone og får julekort fra Tom Cruise? Nei, vettu hva, det er bare SÅ hyggelig med jordnære og vennlige popartistmennesker som tar vare på fansen sin! :) Heia Lerche!

1 comment:

Anonymous said...

Kanskje det at han er fra Bergen har noe med saken å gjøre - Heia Bergen og Heia Sondre Lerche