Thursday, October 05, 2006

Med nød og neppe kan man strikke et teppe

Noe om at nød lærer naken kvinne å spinne. Det stod i boken til Fredrik Wandrup - "Svart Poker". En hyllest til klisjéene; og det er nettopp det jeg skal skrive om, det er nettopp dét det er. Klisjéer. Overflod av dem. Og om ikke nøden har lært henne å spinne ennå, har i det minste latskapen lært den unge studine at man trenger ikke gå til frisøren for å få klippet nakkehår. Om man har kort og rufsete Julie Christie-sveis fra før av, og ikke er fryktelig-fryktelig nøyaktig på fasongen, så er dette null problem å fikse selv. Ganske praktisk med hensyn til at jeg snart skal betale husleie for et par måneder i slengen også. Penger spart gjør studinen smart. I det hele tatt. Oppfinnsomheten og trangen til å gjøre absurde, nye ting utvikler seg drastisk i slik en ny tilværelse. Det er sikkert. Og jeg skal innrømme at det var et crazy innfall... Men altså; hårgelé fikser det meste, og så lenge jeg ikke ser ut som Meat Loaf er jeg lykkelig.

(Nemlig. Kan noen få den helvetes sangen vekk fra norske radiokanaler??? Marion Raven, hva er det du driver med!!!??? Og hvordan våger dere å dra BRIAN inn i det der prosjektet i tillegg? Aaaargh!!! Ok, det var et utbrudd. Lik vulkaner skal jeg spyle lava utover ditt djevelske verk, din smørsanger-faen. *Grøss*... It keeps coming back to me, NO!!!!)

*

Dette er det store ordspill-dagen, woohoo.
Og nå kan jeg kanskje unngå spørsmålene fra De Kritiske Røster om hvorfor håret mitt er utstyrt med ti forskjellige lengder bak i nakken.

Vær så snill.

*

Videre! Satt og glodde på Oprah Winfrey-show i dag. (En annen fordel med å flytte ut av barndomshjemmet er jo at man får flere TV-kanaler...hehe...) Jeg har ikke helt for vane å glo på Oprah Winfrey, men som sagt - nye impulser. Og det var nå ikke direkte uinteressant i dag heller, for plutselig dukket frøken Pink opp! Som kjent er jeg ganske stor fan av den damen, og syntes naturligvis det var et gledelig syn på en torsdag. Pink skulle attpåtil prate om kvinnesyn og kroppsfokus i Hollywood. Nice! Etter "Stupid Girls" har hun både fått større respekt og mer taletid når det gjelder diskusjoner om "Young Hollywood" og dårlig innflytelse derfra. Nok å ta opp rundt det temaet der, i hvertfall...! Og jadda, Pink hadde mye fornuftig å komme med hun. Ble LITT lei av "And we'll be right back after the break" - reklamepause!! - men, men... Et nevneverdig sitat må være "My definition of stupid is when you waste oppourtunities to be yourself..." eller noe i den duren. Det var nå betydningen, om jeg ikke fikk formuleringen helt ordrett. Pink er kul. Og understreket at hadde hun brukt barndommen sin ti å å prøve å etterligne alle andre og være en annen enn den hun egentlig var, hadde hun ikke klart å komme seg dit hun er i dag. Hun oppfordret alle jenter til å være seg selv, og skape sin egen identitet, og det er utvilsomt en sunn holdning å ha. Man kan være vakker uten å være dum; ergo man trenger ikke å utvise en idiotisk oppførsel og gjøre seg mer påtatt & patetisk enn man vitterlig er, bare for å tekkes andre! "Pretty and smart can go together..." I den sammenheng la hun også til at mannen hennes hadde falt for henne i det øyeblikk han innså at hun ikke bare var interessert i det overfladiske, men faktisk ville KONVERSERE ham, lytte til hva han hadde å si - og få ham til å lese bøker!! Det er superstjernen sin, det... Og sist - om hvorfor hun skrev akkurat "Stupid Girls"?

"Er...I live in L.A....?"

Hahahaha!

No comments: