Thursday, October 05, 2006

R.I.P. Jan Werner Danielsen

Jeg kom på at det visst er en uke siden det ble kjent at Jan Werner Danielsen var død i dag, og det bør utvilsomt markeres - spesielt siden jeg ikke tidligere har kommentert det. En flott sanger, hvis stemme og scenestil nok kommer til å bli savnet stort! Personlig var jeg aldri en virkelig fan, til det kjente jeg både ham som artist og musikken hans altfor dårlig, men han var et ubestridelig talent og han har gjort rent bord kvalitetsmessig i alle sammenhenger jeg har sett ham opptre.

En fyr som har gjort coverversjoner av Phantom og blitt vurdert som ny vokalist i Queen - og kommet helskinnet fra begge deler, endog med kun forbedret omdømmet som sangstjerne - han fortjener all den cred. han kan få...("Singer of songs", tittelen på hans foregående plate, er da også hentet fra "omtalen" Freddie Mercury fikk etter sin død - "Lover of life, singer og songs". Respect!)

Så...R.I.P, Jan Werner, og hvil i fred!
Jeg håper folk viser ham den siste ære slik de bør, ved å gå ut og kjøpe det nye albumet hans som han akkurat fikk gjort ferdig. Og til slutt, for å sitere Brian, Roger og John; "Only the good die young!" Skrekkelig synd, men sant.

No comments: