Friday, January 12, 2007

Bestillingsverk

Til min gode venninne Ann Siri, aka Imaginary Hero, på bestilling. Faktisk.

Heftig inspirert og begeistret (pun intended!) av den geniale filmen "Before sunrise", der Julie Delpy og Ethan Hawke rusler rundt i hjembyen til min kjære Rex og hans, for meg like kjære, eier Brandtner; altså Wien. De møter på en dikter-boms som tilbyr seg å skrive et dikt til dem, og - skal det senere vise seg - om dem. Faller, naturlig nok, i god smak. Og setter en ekstra spiss på deres nattlige vandring, om jeg kan si det slik. Dette får bli noe litt annet; et nostaligisk lite stykke poesi fra Scara's penn, til en gammel venn, hoho. Inspirert (også) av Brua - av alle mulige og umulige ting. Jaja. Vigga er en fin elv, osv. Håper det faller i smak!

(Muligens ikke helt ferdigstilt.)

"Backward glances" [working title]
By Scaramouche, the po(t)et, nå en seriøs, rutinert blogger OG fattig dikter-spire! Yey!

Some days we roamed about the park
Throwing stones into water, capturing
Kodak moments as the lungs filled with
laughter, clinging onto green grass and
a new sun that would blind us

Some days we strolled along the streets
Throwing glances at the passer-by's,
knowing we might never be seen again
And eating muffins was never more
enjoyable than with a grin, there

Some days we swam over to the moon
Throwing tantrums out of nowhere,
just for fun, again, and friendship
Being imaginary memories we could
savour when the times had passed

As happy times tend to do

Some days we'll sit down and forget,
or maybe even try rememeber,
longing back to what one won't let go
Cherish every second spent is not
the same as yearning for

All that man can never have

'Cause all that man could ever have
was for a second spent, not too much for me to ask
Being with someone, to whom
that might not be too much to give


(Og - håper det kan passe inn i minnesamlingen din! :) - som for øvrig syntes som en god og inspirerende idé!)

1 comment:

ImaginaryHero said...

Tusen takk kjære deg! Jeg elsker det! Ble helt på gråten når jeg leste det, du er så utrolig flink til å skrive. Låner tittelen til bildet mitt, hvis det er greit? Diktet er perfekt!
Stooor klem