Tuesday, January 16, 2007

A little piece of happiness!

[Med spesiell dedikasjon til min Imaginære Heltinne. Og forresten, du; sålenge jeg til de grader kreditteres, må du bare stjele og poste så mye du vil! Jeg tar det som et STORT kompliment! :)]

Lykke er...

...når fantastiske, gode venner publiserer ens egne bestillingsverk på bloggen sin - og i tillegg lar seg inspirere selv, også! Minnesamling med dikt og andre fine ting er da en usannsynlig bra idé, eller hva folkens? Tillater meg å stjele litt av den idéen til gjengjeld, jeg! Det beste jeg vet i hele verden, i allefall noe av det, hehe, er når folk lar seg berøre av det jeg produserer og skaper. Eller når hverdagen bare viser seg fra sine beste sider. Lykke er, synes jeg nemlig, når gamle damer på omsorgssenteret kommer bort og takker meg fordi jeg har spilt piano for dem, når bussen kommer rundt svingen idet jeg kommer ruslende opp bakken, når universitetskantinen har brownies til lunsj, når man finner penger man trodde man ikke hadde i en bukselumme, når H&M har DEN bestemte vesten på salg, når favorittvaskemaskinen er ledig akkurat når man trenger den, når Richard Clayderman kliner til med en übersolo på slutten av en ballade - og når nevnte gode venner altså innlemmer mine små vers i sine personlige kolleksjoner.

De små gleder. Gjør livet vesentlig mer verdt å leve.

No comments: