Tuesday, January 02, 2007

Velkommen til et nytt år...

[Første posten i 2007!!!]

NYTT ÅR, NYE MULIGHETER!

Rart å tenke på at man nu har trådt inn i et nytt år, 12 nye måneder, og allverdens med spennende og skremmende og bent sagt superuforutsigbare hendelser & utfordringer i vente. Slikt jeg ser frem til, og gruer meg til, å ta fatt på. Når det gjelder nyttår så er jeg ikke verdens største tilhenger av nyttårsløfter, fordi jeg har en grunnleggende svakhet - evt. elementær mangel på disiplin, kall det hva du vil - når det gjelder å skulle gjennomføre og holde dem.

Vi har f.eks forsøkt den populære "kutte ned på sjokolade og koffein" (her kunne det også vært naturlig å legge til nikotin, men jeg røker ikke - praktisk nok & heldigvis!), noe som resulterte i regelrett tvangsspising av melkesjokolade første nyttårsdag, sammen med uante mengder svart kaffe. Og, videre, "aldri mer påføre seg selv kjærlighetssorg"; noe som fungerer dårlig i kombinasjon med min totale besettelse når det gjelder kjekke, mannlige og fullstendig uoppnåelige filmstjerner. OG (så videre og så videre) har vi jo den berømmelige "trene mer" - og jeg trener mer enn nok, etter min smak og lyst og ork og mer gidder jeg uansett ikke, sånn er det med den saken, point taken? - og den fantastiske "studere mer", jeg studerer mer enn nok som det er, og akkurat nå frister det mest å se en film, for i bunn og grunn: jo mer man stresser at man bør stresse mindre, jo mer apatisk og stresset blir man. Nemlig. Til slutt kan man legge til "spise meget sunnere, ha en bedre og mer fornuftig døgnrytme, drikke mindre alkohol, tenke før man snakker, revurdere humor og pengeforbruk og legge realistiske planer for fremtiden" - hvorav jeg har gitt opp samtlige punkter (og de dertil hørende, alternative livsførsler) for lenge siden, og på det området er jeg faktisk temmelig fornøyd. Regelrett tilfreds. SÅH!


Nei når det gjelder disse nyttårsløftene, la meg heller sitere Verdens Tøffeste Svenske Rockeband - Kent - fra deres album "Hagnesta Hill" og sangen "Cowboys":

hon vinkar genom ett fönster
hennes mun är som ett sår
så går hjärtat mitt sönder
det har varit ett ensamt år
jag ska aldrig ignorera dig igen
jag ska aldrig ignorera kärleken
mina nyårslöften

(Copyright Joachim Berg, text och musik - tack så mycket!)

Og hvis man bytter ut hon med han så kan det helt greit fungere som mine nyttårsløfter, likeså. Det hjelper meg muligens ikke til å unngå den overnevnte kjærlighetssorgen, men hva gjør vel egentlig det, og dessuten:

"I wear my heart on the outside, for everyone to see
and to tell you the truth, it's the only way I know,
to find real happiness, and to feel and to know,
thus, the only way I can be me."

No comments: