Saturday, May 19, 2007

Saturday Evening Hive

Et lite avsnitt om ting jeg liker! For eksempel at Jan Kjærstad går ut i norske aviser (Dagbladet) og erklærer at innen skrivekunsten er alt lov - så det er bare å slappe av. Og skrive. At samme Dagbladet har til de grader omfattende dekning av litteraturfestivalen på Lillehammer. (Whey!) At man kan kombinere det å gå lørdagstur med å bli bedre kjekt i Bergen og deretter handle snop og solskinnsbolle på Rema 1000. Dvs, jeg hadde begitt meg ut på en liten rekognoserings-ekspedisjon for å finne eksamenslokalene mine...hvilket medførte lusking gjennom diverse folks hager, mistenksomme blikk fra mødre med barnevogn, arbeidskarer i rustne varebilder som holdt på å meie meg ned, og til slutt havnet jeg da i bakgården til NRK Hordaland. Og fant ut at dette eksamenslokalet forsåvidt var en utrivelig byggeplass. Kjekt. And -moving on! At OldenBoble Eple smaker som Mozell bare enda bedre og uten sukker. (Vanedannende!! jeg er hektet!) At Per Gessle skriver absurd fengende rockeballader. At Marie Fredriksson synger Per Gessles absurd fengende rockeballader på absurd vakkert vis. At det bor 300 i mennesker i blokken min og av dem er det mange kjekke gutter og jeg møter opptil flere av dem i heisen hver dag. (Dog møter jeg en del eklinger også, men akkurat i dag var jeg heldig!) Og i den anledning: at heisen i D-blokken står fast så jeg må ta C-blokkheisen og da treffer jeg nye og enda kjekkere gutter. At det er lørdag og man kan la tiden flyte. (Eller at jeg har en ekstrem evne til å skyve forpliktelser ut av bevisstheten og bli apatisk uten å forstå hvorfor i stedet...derfor drodler jeg her nå.) At man kan mekke morsomme og fine banners & icons i PhotoShop og bli flinkere til å designe med avanserte, kjipe dataprogrammer i samme slengen. At DW Tragical History Tour stadig vekk legger ut nye bak-kulissene bilder fra Sesong 2. Søtnosene! Og i den anledning igjen; at Doctor Who er tilbake på TV etter en ukes pause takket være Komplotterende Nasjoners Dønn Urettferdige Jodle-og-utskvisingskonkurranse. (Også kjent som Melodi Grand Prix.) At jeg fremdeles har uendelig mange episoder igjen av House M.D. - fine, fine serien! fine, fine mannen! som spiller piano! og er sjarmerende sarkastisk! - og desto flere episoder av "Heroes" - med Chris Eccleston!!! - og ja, det er sant, man kan bli TV-slave av mindre. Sånn rent bortsett fra at jeg ikke ser disse seriene på TV men på DVD og på nett. (Laster ikke ned, da, lovlydig som jeg er. Hihi.) Dessuten, siden det er lørdag, at jeg kan spise masse sjokolade med god samvittighet. (Og ikke føle at jeg synder, slik situasjonen var i går. Og i forgårs. Og på tirsdag.) At det var opplett i styrtregnbyene akkurat idet jeg skulle ut en kort tur. At det snart er sommerferie, selv om det ikke helt kjennes slik. At Pirates of the Caribbean har premiere neste fredag!! At Kåre Conradi er singel. At jeg egentlig burde gjøre noe fullstendig annet enn å sitte her og ramse opp trivialiteter, men så skal det likevel sies at en ekte po(t)et kan kunsten å finne poetiske linjer blant de mest vanligdagse og - jepp - trivielle ting. Nemlig.

No comments: