Friday, April 20, 2007

On life, love, decadence and physical communication

Some stuff I discovered whilst looking through my notebooks, trying to revise in preparation for my upcoming exaaaaaarrrrrrghms. Hehehe. This was written during a boring sociolinguistics-class (there've been quite a few of those, yes) and finished today, during a between-lunch-and-dinner-meal. Constructive, here I come.

"Decadence" - actually inspired by Mr Ferry, although I can't really say why...
By Scaramouche, the po(t)et, who couldn't care shit about any system, and tries to save others from starting to care in the first place.

opposing the system
the robotic movements
of the wise

when they call out orders
the disobedient shudder
braver is he not, who tries

fly away now, little child
before accomodation, soon complete
will hunt you down

and raise your fist
and shed a static sigh
for those who grudgingly escaped

**
"Ordentlig blogg." Forsøker fremdeles. Tralala. Såh: noen tanker for dagen i dag. Egne meninger er det viktigste som finnes. To kuldegrader og tiltagende skyvær gir snøfjon på bakkenivå. Et meget ustadig vær, for å si det mildt. Best å befinne seg innendørs med kaffe og påskeegg. Hørte jeg noen si at det er på tide å avslutte påsken snart? Pøh. Visse elementer av påsketradisjonen kan fint opprettholdes helt frem til høstferien. Julen min varer helt til påsken tar over og bursdagsgodtet erstatter påskegodtet og blir varende helt frem til jul igjen. Nemlig. Og jeg forguder han eller hun som fant opp post-it lappene. De er noe av det kjæreste jeg har og noe av det mest praktiske jeg vet. Dog skriver jeg likevel på alle mulige andre ting også; tok meg i å klusse på et par handlekvitteringer og melkekartonger (!) her forleden. Mon tro hva kjøkkennaboene mine mener om akkurat den saken. Vel, de begynner nok å bli vant til meg. Hva angår musikken min, derimot; antar den er et større problem. Pointed Sisters' "I'm so excited" midt på natten? Jeg hadde behov for å svinge litt på meg, sant, det er da fullstendig normalt. Direkte underholdende, faktisk. Og ellers må jeg bare gi meg ende over til den overnevnte Bryan Ferry og hans musikalske prestasjoner og -nivå. "In my mind" er en uhyre sterkt undervurdert plate; har nå lagt min lidenskapelige elsk på den - og jeg har ikke hørt den ferdig en gang...fine mannen!
**

Mer Fergemannen-inspirasjon, ispedd litt klipp fra "Rent"...fine, triste filmen...jeg sitter og snufser foran pc'en og youtube...går det an å bli så intenst GLAD I en gruppe karakterer fra en film?! ...jaja...normaliteten er en dyd...nuvel: her følger litt English HubbleBubble!

"Wanted (contact): intimate by force" - for Angel and folks like her
...for the sake of the human race...and their understanding...why can't we lean onto and support one another? Physically? Written by Scaramouche, the po(t)et, proud of her emotions and how she lets herself go to them.

oh dear, why can't we hug; why these limits for the human touch
why are all longings soon rejected with an abrupt stop
one's skin against another's; met with an electric blow
why part our ways as soon as we get closer than a mile?

totally; you hear the calling signal, then a click
and the telly transmits snowstorms, far off ground
detached as though we should reside on different poles
lay your little finger to my cheek and see me blush

for naturality comes not natural to those
who were taught moderately through the blinds
that's how we view the earth; far off, remote
how many times must we turn on defence

why does distance make us wiser, effortless,
we have withdrawn, too faint astray and merry
crawling up inside the cradle of our infancy
waiting for the minute when we're no more free

1 comment:

Anonymous said...

Vær stolt av at du ikke følger strømmen du - men det er enda en grunn til å sende diktene dine ut i verden til andre som heller ikke alltid vil være som alle andre...diktene/tekstene dine trengs for mange der ute.